19.11.17

Compartim lectures, novembre del 2017

Com que l'últim llibre de la Almudena GRANDES és tan gruixut, em va durar fins al novembre, i el vaig acabar de llegir al mateix temps que el president d'Espanya, el Sr. Rajoy, va implantar el decret 155 a Catalunya i el President Puigdemont va haver de marxar a Bèlgica.

"Si la norma de la Historia es la verdad, la norma de la Literatura es la verosimilitud" diu l'epíleg del llibre i també s'ha repetit diverses vegades en el Taller d'Escriptura Escriure els records que vaig fer el passat octubre a Mataró amb la Care SANTOS i un grup entranyable d'amants de l'escriptura.

El llibre és absolutament verosímil i els fets que vivim actualment encara el fan més.

També he llegit Paraules a mitges de la periodista barcelonina Blanca BUSQUETS.

Necessitava una cosa senzilla després del súper volum que m'acabava de llegir, i em va arribar aquesta novel·la a les mans. De fet cal que confessi que vaig confondre el cognom Busquets pel de Tusquets, ja que m'agradava molt l'escriptura de l'Esther Tusquets i he sentit parlar de la seva filla Milena que s'ha decidit a escriure després de la mort de la seva mare en el 2012.

Així i tot, el llibre de la Blanca BUSQUETS m'ha agradat. És senzill, però té la seva gràcia i t'atrapa. Després ja veus que tot serà un cúmul de coincidències, però a la primera de canvi et sorprén i t'atrapa. A més descriu crec que molt bé el moment històric en què succeeixen els fets. Ho sé perquè jo també els vaig viure sent molt jove, també recordo perfectament que estava fent el 23-F i també he anat vivint els canvis d'aquest país en què vivim. Si fa o no fa, sóc una dona de la seva mateixa edat.

I També això passarà de la barcelonina Milena BUSQUETS que no és parenta de l'anterior, sinó que és la filla de l'Esther TUSQUETS de l'editorial Lumen.

M'ha agradat moltíssim. És un llibre que em van recomanar al Taller d'escriptura Escriure els records i, efectivament té un perfil autobiogràfic que la Milena va escriure en morir l'Esther i on l'autora no cau en la tendència de "salvar mares" sinó que es tracta d'un relat esfereïdor i hermós a la vegada, com sol ser l'amor entre mares i filles.

Núria Reichardt
Novembre del 2017